ALGEMENE LEDEN VERGADERING 2020 (ALV) – BEWONERSVERENIGING DE TWAALFHOEVEN
Beste leden,
het zal u niet ontgaan zijn dat er voor het jaar 2020 nog geen ALV geweest is. Dit had met name te maken met alle onzekerheden omtrent bij elkaar te kunnen komen in het kader van de Corona maatregelen. Maar de wereld gaat weer draaien en als bestuur pakken we nu ook de ALV op. Wel iets anders ingericht. Maar daarover in dit bericht meer.
Allereerst: de datum. Het plan is om, zolang dat binnen de dan geldende maatregelen past, 16 September om 20.00 uur te verzamelen in de omgeving van de buurttuin. We houden de ALV buiten omdat daar tot nu toe de meest ruime mogelijkheden golden voor de corona maatregelen.
Wij willen de tijd die we bij elkaar moeten zijn echter beperken. Daarom zal via de website van tevoren al verslaglegging omtrent de activiteiten in het afgelopen jaar gedaan worden. Hiertoe wordt het jaarverslag puntsgewijs op de website gepubliceerd met een begeleidende video van de secretaris.
De agenda voor het nieuwe jaar wordt op eenzelfde wijze gepubliceerd en via video van onderbouwing voorzien door de secretaris.
Feedback op zowel het verslag als de plannen voor het nieuwe jaar kan tegen die tijd gestuurd worden naar secretaris@12hoeven.nl. De secretaris zal uit de gestuurde feedback bloemlezing op de website publiceren per punt. Dit zodat punten online bediscussieerd kunnen worden voordat op 16 September evt decharge wordt verleend en nieuwe agenda punten worden aangenomen of verworpen. Daarmee is hopelijk duidelijk dat de ALV alleen nog gaat dienen voor de laatste puntjes op de i en om over zaken te stemmen. De inhoudelijke discussie vindt voor die tijd via de website plaats. Het is de bedoeling voor aanvang van de zomervakantie alle punten op de website geplaatst te hebben.
Het financieel verslag wordt op de ALV zelf toegelicht omdat we er voor gekozen hebben deze gegevens niet vrij via de website te delen. Dat hebben we afgelopen jaren ook niet gedaan. Mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen een exemplaar van het financieel jaarverslag opvragen via penningmeester@12hoeven.nl. Op de ALV zelf liggen ook enkele exemplaren ter inzage.
Wij hebben ervoor gekozen om feedback via de email te laten lopen omdat het voor ons onmogelijk is iedere openbare reactie op de website te monitoren. En de kans op spam op forums is groot.
Ook hebben wij er vooralsnog niet voor gekozen om digitaal te stemmen omdat dit wellicht voor sommige mensen een deur dicht gooit. Dus we komen gewoon bij elkaar om te stemmen al zal de vergadering er anders uitzien dan normaal.
Inschrijven voor de vergadering doen we wel vooraf en digitaal. Het precieze format daarvoor hoort u nog van ons via de Facebook pagina, website en in het Hoeveblad.
Bij dezen willen wij nogmaals de mogelijkheid te baat nemen om mensen te vragen actief te worden. We merken dat we met werkgroep A12 in staat zijn stappen te maken, dat we elkaar motiveren en dat er vaart in komt. Hetzelfde zou eigenlijk moeten voor de energietransitie. Helaas is echter op dit moment de bezetting dusdanig dun dat daar niet de aandacht aan gegeven kan worden die het verdiend. Dus mensen die actief willen worden in een werkgroep of het bestuur; meld je aan via secretaris@12hoeven.nl. Dit e-mailadres kunt u ook gebruiken voor algemene vragen omtrent activiteiten en de ALV.
Namens het bestuur een hele mooie dag nog,
Peter van Gameren
Secretaris Bewonersvereniging De Twaalfhoeven